Monday, May 9, 2011

SAKIT

Salam,

Hari ni masih rasa tak sihat lagi. Bila kita diduga dgn kesakitan, segala nikmat yang diberikan olehNya ditarik seketika. Nikmat Rasa, Nikmat Keseronokan (bkn 18PL ok).
Ye ke nikmat tu ditarik seketika???? Cuba bayangkan kalu segala nikmat yang diberikan ditarik untuk selama-lamanya.
Sejak semalam lagi perkara ni berlegar-legar dalam kotak fikiran aku yang tak berapa besar ni. Tiba-tiba aku rasa takut mengingatkan tentang KEMATIAN.
Ape yang akan berlaku kalu Dia mencabut nyawa aku didalam keadaan belum cukup bekalan ke sana nanti.

Bagaimana dengan tanggungjawab yang aku tinggalkan didunia.....

2 orang permata yang bersih di awal kelahirannya diberikan olehNya untuk dididik dengan penuh kesempurnaan kelak menjadi insan yang berguna didunia dan akhirat.

Sudahkah aku menunaikan tanggungjawab sebagai seorang isteri kepada seorang suami???

Tanggungjawab seorang anak kepada ibubapanya???

Tanggungjawab kepada organisasinya????

Masih banyak lagi yang belum aku lunaskan sebagai hambaNya. Aku masih lalai dalam keseronokan dunia.
Aku tidak sempurna di dalam mencintaiMu.

"Ya Allah doaku kepadamu,  jauhilah kami sekeluarga daripada melakukan perkara-perkara mungkar. Tetapkan hati kami untuk mentaatiMu. Jauhilah kami sekeluarga daripada seksaan kubur dan api neraka. Sesungguhnya hambaMu ini takut akan seksaanMu".




No comments:

Post a Comment