Saturday, January 14, 2012

Anak-anakku.






Assalam.

Hari ni nak citer pasal anak-anakku. Aleya anak dara den yang sorang, peel dia memang mencuit hati. Perangai berbeza dengan abgnya. Walaupun adik tapi aleya very independent, berani dan jarang menangis. Semua benda nak buat sendiri. Kadang2 geram menengoknya. Kalau si abang pulak asyik nak mengepit & masih lagi manja. Kalu ade yang tak kena mesti menangis (kuat melalak). Time ni memang menguji mental dan emosi aku dan encik suami. Kadang-kadang benda kecil jer. Tapi satu perkara yang aku nampak, kalu kita berlembut dengan dia  insyaallah ape saja yang kita tak suka dia buat memang dia takkan buat. Tapi nak berlembut setiap masa tu yang payah sikit. Aku dan encik suami sekarang sedang berusaha mencuba pendekatan tu tapi secara tegas. Sebab mak aku pun cakap dengan uzair pendekatan perlu lembut.
 
Pada aku setiap anak-anak ade keistimewaannya. Ape pun sikap kontra yang dimiliki oleh si abang dan si adik yang telah menceriakan mama & ayah. Adakala geram, gelihati dengan telatah mereka.
Semoga mereka menjadi anak yang soleh & solehah yang akan membantu ibu & bapanya didunia.dan akhirat.
Published with Blogger-droid v1.7.4

1 comment:

  1. Juju...
    Anak2 memang berbagai-bagai ragamnya..
    itulah yang akan menjadi kenangan bila mereka dah besar nanti...
    ;p

    ReplyDelete