Wednesday, September 5, 2012

Baru terhegeh-hegeh


Assalam,
Selamat Hari Raya & Maaf Zahir Batin.Rasanya masih belum terlambat. Lama dah tak update.Menjenguk hari-hari. Orang lain sibuk citer pasal rumah terbuka sana sini tapi aku nak citer pasal puasa dulu.
Alhamdullilah puasa tahun ni dapat dilaksanakan dengan keadaan kesihatan yang baik. Yang paling seronok Uzair start berpuasa tahun ni. Saja latih awal2. 17 hari uzair dapat habiskan puasa. Hari pertama puasa tak banyak sangat karenah tapi bertahan sampai 7.15mlm je. Memang la sayang sebab aku dah pesan kalu tak larat bgtau. Nak jugak dia puasa tapi dah penat main bagai tiba2 dia cakap kaki tak leh gerak. Gabra la mak...terus bagi makan. Elok je makan terus boleh jalan. Adoiii la uzair...takpe pestaim. Hari seterusnya alhamdullilah mcm biasa kecuali kalu dia penat & makan sahur sikit.

Gambar budak posa.


















Tahun ni puasa memang takde pembaziran sama macam tahun2 sebelumnya sebab aku memang masak. Nak2 lagi uzair puasa. Kalu nak beli pun kuih yang Uzair nak makan atau en suami. Aku memang tak makan lagi dah lepas berbuka sebab nasi dah mencukupi.
Ok nanti aku cite pasal raya plak. Orang dah nak habis raya liza oiii tapi ko baru terhegeh-hegeh nak citer. Takpe la yang penting kita kongsikan perkara yang baik-baik..
Published with Blogger-droid v1.7.4

2 comments:

  1. Juju...
    Mmg lama rumah u ni kosong...
    Anak mula belajar puasa mmg kita tak sampai hati...
    Akak pun berbuka terkam nasi dulu... Makan kuihrasa mcm tak kenyang....

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak,
      mmg kak lama dah terbiar umah ni. Sama mcm saya kalu puasa mesti buka nasi tak boleh bukak benda lain. tak puas.

      Delete