Monday, September 10, 2012

Hari Raya Kami



Assalam,
Raya tahun ni macam jugak raya tahun-tahun lepas. Takde istilah gaduh2 nak balik mana sebab setiap kali raya memang balik pahang belah en suami. Ye la mak ayah duk dekatkan jadi takde masalah giliran.
Kalu citer raya tak sah la tak citer kuih raya. Aku buat jugak la kuih tahun ni. Tapi satu je...bolehlah. Yang lain order saja. Nak buat yang satu tu pun ahzab akak.
Hari khamis aku dah start cuti buat kuih raya kekdahnya sebab jumaat dah nak balik pahang. Tahun ni buat biskut baru lagi Cranberries Cookies. Aku amik resepi dr blog TTM. Memang sedap...hehehe puji biskut sendiri. Bukan aku je yang cakap tau.


budak yang suka kacau mama. Seteresss akak..Waktu ni tengah berlakon jadi mak & ayah. Main masak-masak.

Adunan Cranberries Cookie

Sebelum dibakar



Dah siap dibakar. Makan satu dah kenyang. Selepas daripada ni aku buat kecik skit sebab biskut ni mengembang.
Tahun depan kita cari lagi biskut baru untuk dibuat. Dah 2 tahun raya maknanya aku dah ade koleksi 2 resepi biskut raya. Bak kata en suami kalu dah cukup kuota tu tak yah lah tunjuk2 lagi kuih. Maknanya tahun 2015 aku kena menyetop order biskut raya...sebabnya dah cukup 4 resepi kuih. Takpe la uzair waktu tu dah darjah 3, aleya plak dah 6 tahun. Bolehlah bang.....tapi buatnya ada baby baru?????? Adoyaiiiii.

Gambar Hari Raya kami
Family En Suami. Tak besar sangat.







Published with Blogger-droid v1.7.4

4 comments:

  1. Juju...
    Rajin jugak tu.. Walaupun satu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak,
      Sampai seru kak. Kalu seru tu takde malas jugak w/pun satu.

      Delete
  2. IM belum pernah ada foto famili semasa raya. Hmm...

    ReplyDelete
    Replies
    1. IM,
      Mungkin raya haji tahun ni boleh bergambar bersama.

      Delete