Thursday, April 28, 2011

Makan-makan

Salam,

Hari ni ader makan2 kat off sempena perpisahan mira & ibu adam. So semalam aku amik kesempatan untuk buat cheese cake brownies. Balik umah mmg tak amik pun anak coz nanti susah aku nak buat kek. Tapi aku dah bgtau mak aku yang aku amik lambat skit coz ader projek tergempar.
Sampai umah ape lagi mulakan operasi membaking. aku amik masa sejam untuk sediakan kek ni. Adunan pertama dah siap. Tara......

adunan brownies siap utk dibakar
Settle adunan pertama aku sumbat dalam oven, beralih pd adunan kedua. Susah skit nak buat adunan kedua coz takut cheese berketul2 n kalu terlebih pukul nanti jd keras. (tp aku rasa cam terlebih pukul). Siap adunan kedua untuk letak kat atas brownies yang dah dibakar.


adunan kedua cream cheese
Bila dua2 adunan dah siap dibakar maka rupanya seperti ini............................


Sementara aku nak tunggu kek ni sejuk coz nak masuk dalam peti ais so aku pun masak untuk makan malam . Yang simple2 aje sebab nak berkejar amik anak. Dah janji lepas maghrib nak amik. Kalu x amik alamat budak 2 org tu akan bersoal jawab ngan aku itu...ini....Dah settle semua benda, elok jer nak amik anak en suami balik. Pastu siap ajak aku gi bangi coz nak tunjuk jalan pergi Darul Shifa. En suami takut dia balik lambat esok n lusa so nanti x sempat nak tunjuk jalan kat aku coz mggu dpn aku cuti nak bwk mak pergi darul shifa.
Terpaksa la tangguh amik anak. Lepas makan baru amik anak & terus rempit pegi bangi. Balik dari bangi dah pukul 10 malam. Tidokan anak n aku teruskan misi menghiaskan cheese kek. Tp x cantik coz coklat aku cair sangat n strawberi tu berair. (kesian coklat n strawberi disalahkan. sebenarnya tuan badan yang x pandai.hehehehehehe).


cheese cake brownies

lauk makan malam yg simple tp alhamdullilah mengenyangkan

P/S: kepada kwn2 yang akan merasa kek den ni kalu sedap war2kan tp kalu tidak sila simpan jer kata2 nista ok. I tak rela u.....






No comments:

Post a Comment