Tuesday, April 5, 2011

Pengaruh TV

Salam,

Skang aleya dah pandai tiru tagline kat tv cthnya

a) kalu nampak org yg kekurangan rambut atau dalam erti kata botak mesti dia ckp halus....(sambil gosok kepala).Mula2 aku cam pelik gak apasal dia ckp camtu tp bila kuar iklan nescafe yang ader harith iskander tu br aku tau....oooo dia tiru dari situ.

b) anak2 aku duk ngan mak n ayah aku. Disebabkan duduk dikalangan peminat cerita drama (jangan tukar siaran kalu tak alamat meroyan kot) so sedikit sebanyak aleya terpengaruh. Contoh paling kritikal bila tgk citer marimas (aku pun x tau citer aper tu.tp berdasarkan lakonan semula aku rasa citer sepanyol kot) Asal sebut marimas mesti dia ckp auwww. siap dgn gaya2 skali. sgt comel.

Begitulah bdk2 sgt cepat terpengaruh. Itu baru tgk TV kalu tengok perbuatan secara live lagi senang dia ikut. Jangan lupa perhatikan tingkah laku anak2 kita.


Juju

No comments:

Post a Comment