Wednesday, March 9, 2011

Patah Tumbuh Hilang Berganti

Salam,

Setiap yang datang dalam hidup kita pasti akan pergi meninggalkan kita. Bezanya peninggalan itu samada secara kekal atau tidak. Minggu ni episod sedih bakal berlaku didalam hidupku. Bos aku merangkap teman baikku akan bertukar ke tempat kerja. Kenapa yek aku cakap bos merangkap teman baik????? sebab dia mmg seorg bos ditempat kerja aku. Diluar waktu kerja dia adalah seorg sahabat yang begitu prihatin dengan aku.
Aku sedih memandangkan hampir 5 tahun kami bersama mengharungi suka duka bersama, mendengar kata2 nista bersama2 dan segalanya. Walaupun dia adalah sahabat baikku tetapi aku tetap menghormati beliau sebagai bos pada waktu kerja. Cuma ade hati dan mulut2 yang x reti nak jaga elok2, suka memberikan anggapan/pandangan yang aku rasa diorg x layak utk judge hubungan kami. Kononnya aku kaki kipas, mempengaruhi keputusan bos dsb. Ader diorg tanya susah payahnya kerja yang kitaorg buat tanpa ader yang backup. Yang tahu hanyalah mengata.
Hubungan aku dan dia mmg rapat berpunca daripada proses kerja yang kitorg lalui. Memandangkan aku yg senior utk handle pasal proses kerja skang, jadi dia byk belajar daripada aku masa mula2 masuk dulu. So secara tidak langsung kami rapat sehinggalah sekarang. Jadi diorg yang tak tau aper2 sila jangan suka sgt jadi gossipper.
Sedikit sebanyak ketiadaan dia membuatkan aku terasa sgt kehilangan. Tapi hidup perlu diteruskan. So lepas ni kita bebas untuk buat aper saja tanpa ader yang cakap belakang coz u bukan lagi BOS i. I Like u....hehehehe. So jangan lupa perancangan kita utk pergi melancong this year ok.
Untuk Pn. Asyaara Binti Karim, teruskan semangat dan usaha anda yang begitu gigih. Pasni aktiviti sushi n menjelajah tempat2 yang boleh menaikkan nafsu makan secara tidak langsung berat badan masih berjalan seperti biasa k.

- Cherish the time we spend together-

1 comment:

  1. kak Liza, jgn ler sedih..Ain ada, kita leh gosip dan kongsi citer sama-sama :-)
    x penting, apa yg org lain fikirkan @ cakap..
    yg penting, adlh persahabatan..bukan senang nk mencari sahabat sejati yg dikala susah & senang, bersama..
    sekali kita dh dapat, hargailah persahabatan itu hingga ke akhir hayat..
    biar berpisah, tetap bersama dlm memori..biar jauh, tetap dekat dlm hati..
    miss you too, Pn Asyaara..semoga lebih berjaya & success di tempat yg baru..respek & suspek, sifat Puan yg merendah diri serta x egois & hipokrit mcm sesetengah orang 'tu' :-)

    ReplyDelete