Thursday, March 24, 2011

Pengalaman mengandung

Salam,

Teringat pengalaman mengandungkan uzair & aleya. Motip citer pasal mengandung????? Skang ramai member2 yang baru naik pelamin. So lepas ni dgr la citer bunting sana bunting sini. tu yang teringat zaman2 mengandung. Kalu nak kata best ke tidak mengandung mmg la best tp perkara2 yg terpaksa dilalui semasa proses mengandung tu yg payah skit.
Pengalaman aku mengandung uzair n aleya mmg mengalami alahan yang teruk bangat. seawal 5 bln pertama, muntah teruk tak payah cakap la. kalu keje, tong sampah mesti ader kat sebelah.kadang2 x sempat pun ke tong sampah...hehehehe. Keluar masuk hospital x payah cakaplah due to hyperemesis gravidarum (severe morning sickness).
5 bulan gantung kuali. jimat gas aku n minyak wangi coz segala bau-bauan tidak boleh dihidu. Nasib duduk dekat ngan mak ayah. Setiap hari tanpa jemu hantarkan makanan kat aku....hehehehe (bertuah punya anak). Jadinya skrg bila org kata bila nak tambah lagi......ermmmmmm. buat masa ni blm sedia tp kalu dah rezeki tuhan nak bagi terima sahaja.
Bila alahan teruk sgt mcm2 aku dgr org bercakap psl jantina anak. kalu teruk sgt lelaki tu....tp ader yg kata perempuan tu..... sudahnya alhamdulilah dah sepasang pun anak aku. So aper2 pun semuanya daripada ALLAH.
Untuk teman2 yg belum dikurniakan zuriat atau baru nak mencuba jangan cepat putus asa. Berusahalah. Setiap usaha yang dibuat pasti ader ganjarannya....




Uzair Hazmi sejurus selepas dilahirkan. D.O.B 20.2.2006

Rasha Aleya semasa aqiqah. D.O.B 11.4.2009





Juju

No comments:

Post a Comment