Thursday, November 22, 2012

Bandung -episod satu

Assalam,

Alhamdullilah selamat sampai Malaysia....over macam dah duk negara orang lama. Pepatah ada kata hujan emas dinegara orang, hujan batu dinegera sendiri, baik lgi negara sendiri. Memang betul la. Entry kali ni nak buat yang simple-simple je tapi padat. It's all about our holiday to Bandung and Jakarta.

Hari Pertama - (15 November 2012)

Masa penerbangan dari Malaysia ke Jakarta seawal jam 8.00 pagi. Sampai di Soekarno Hatta Int Airport jam 9.00 pagi. Masa perjalanan 2 jam tapi since Jakarta lewat sejam dari kita. Sampai-sampai aje, Pak Dedi selaku pemandu pelancong selama kami berada disana bawa makan nasi padang di Salero Jumbo sebelum bertolak ke Bandung. Kebetulan Jakarta pada waktu itu cuti panjang jadi perjalanan ke Bandung ambil masa hampir 3 jam. (biasanya 2jam)

Pak Dedi yang sangat peramah dan banyak info diberikan sepanjang kami berada disana
Time awal-awal rajin sikit tangkap gambar. Restoran pertama sebelum bergerak ke Bandung

Antara hidangannya


Ada kari kepala ikan tu...


Sampai di Bandung jam 3.00 petang, terus ke Toko Tiga, Heritages, Cascades. Semua tempat ni adalah Factory Outlet yang jual barang branded tapi yang dah rejected. Harga sangat berpatutan. Habis shopping sekitar jam 9.00 malam. Sangat penat waktu ni. Habis shopping terus check in. Sepanjang di Bandung kami stay di Hotel Grand Preanger.

Waktu ni dalam bas nak sampai Bandung. Terkejut tengok suasana pengemis yang minta sedekah dari satu kereta ke satu kereta. Highway ni tau...

Penjual pun tak ketinggalan. Susahnya la nak mencari sesuap nasi kat sana...


Suasana dalam Toko Tiga. Toko ni ertinya kedai. Rambang mata nak cari seluar yang sesuai.

Tempat menunggu nak potong seluar. Jahitan memang kemas.
Itu je la untuk hari pertama di Bandung. Koleksi gambar pun tak banyak sebab kita bukan jenis bergambar. Kalu sempat atau teringat baru la nak ambil. Lagipun ada masanya keadaaan tak mengizinkan sebab hujan. Di Bandung sepanjang 3 hari, hanya hari pertama tak hujan, masuk hari kedua dan ketiga petang je hujan selebat-lebatnya. Sampai banjir la. Nanti aku cerita dalam Bandung episod dua ok...hehehe harap-harap dalam masa terdekat la.











2 comments:

  1. Bandung...
    best.....
    teringin nak pi lagi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak,
      Memang best. Kalu ada kesempatan nak pegi lagi

      Delete